emmeny

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Emelie - 18 augusti 2013 23:46

Imorse fick jag äntligen sova ut. Sedan var det upp och hoppa, äta frulle och bege sig till ridskolan, som hade öppet hus, för att möta upp Michaela och Oscar.


Oscar fick borsta på Twister, sedan vart det provridning på trähästarna. Han fick sitta på en riktig häst också, men det räckte :-)

Mitt i fikapausen fick Michaela rycka ut för att rädda en stackars fågelbebis som irrat in sig i ridhuset och trasslat in sig i persiennen.


Han kom ut och kunde flyga iväg.

Det var en trevlig tillställning och Oscar verkade nöjd. Jag rullade hemåt sedan, bara för att mötas av J och Micke som skulle hem till M & M för att måla. Sagt och gjort. Vi åkte dit och packade ur lite grejer, åt lunch, fikade och målade taklister.

Härligt.

Nu ska jag natta ner mig i sängen så jag är redo för morgondagen.

Av Emelie - 18 augusti 2013 23:36

Vid detta besök hittade vi mycket intressant. I ladugården fanns mycket kvar, och hängde eller stod förmodligen där det lämnats när det sist användes. Jag fick med min några saker hem; en koskälla och ett gäng plåtburkar.

I gammelstugan fanns en kista, daterad 1869. Den fick dock vara kvar. Men fin var den.

Av Emelie - 18 augusti 2013 23:30

I går åkte vi på utflykt. Vi skulle besöka min farmors barndomshem och träffa släkt. En nätt liten resa på 30 mil, enkel resa.

Farmors syster, som bodde i huset hela sitt liv, gick ju bort i våras. Hon hade ingen egen familj utan pappa och hans kusiner är de som får ärva. Hur det blir med själva huset vet vi inte än. Men det är en vacker plats.


Lillstugan.
Där bodde farmor sina första år. Sedan byggdes det stora huset och blev boningshus. Lillstugan har använts av lottakåren under kriget, vart uthyrt till en konstnär och blivit garage.

Fd. Spisen.

Stora huset och ladugården.

.


Högt beläget dass.

Gården.

Av Emelie - 18 augusti 2013 23:18

En vecka sedan jag skrev något vardagsaktigt. Nog för att stallet tar en stor del av varje dag, men ja.

I måndags var det dags för avslutade seminarium i sommarkursen. Jag är inte helt nöjd med min insats faktiskt. Jag kan så mycket bättre, men nu gick det som det gick.

Stor del av veckan gick åt till att skriva tenta. En resttenta från i våras. Nu är den iaf inlämnad så det är bara att hålla tummarna.

Jag har vart ovanligt trött denna vecka av någon anledning. Förhoppningsvis blir kommande vecka bättre. :-)

Ovido - Quiz & Flashcards