emmeny

Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Emelie - 13 augusti 2013 23:16

I söndags hade ju Mary som sagt vilodag. Det innebär inte nödvändigtvis att man slipper jobba med huvudet. Jag släppte henne i ridhuset för att släppa på eventuella energireserver först men de uteblev. Hon travade glatt iväg och parkerade i ett hörn och tittade på mig. Fångade in den inte så vilda vildhästen och jobbade lite med förflyttningar framåt, bakåt och åt sidan. Sedan parkerade jag henne, gick ifrån och lockade. Efter ett par försök så hon förstod vad jag menade fungerade det klockrent.

Igår var det riddags igen och jag hade ingen plan. Det är dåligt. Bättre struktur måste jag skaffa mig. Några vettiga övningar lyckades vi dock genomföra.

Idag kände jag att det var antingen eller. Endera gör vi något roligare, utan krav eller så kör vi ett hårdpass. Det vart det förstnämnda. Och det gick bra. Galoppen gick sjujäkla fort, tror aldrig vi har spurtat så inom fyra väggar. Men traven var det bättre med, och inte så fasligt stressande efter galopp heller. Så jag är nöjd med det vi åstadkom.

Ovido - Quiz & Flashcards