emmeny

Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av Emelie - 10 augusti 2013 01:12

Det verkar som jag helt enkelt får inse att Mary har energi och denna energi verkar inte ta slut i första taget.

Igår (torsdag, klockan må vara efter ett men för mig är det fortfarande fredag) hade jag utsläppet och sedan red jag på förmiddagen. Vi fick sällskap av Rebecca och Leffe i ridhuset. Mest praktiskt att rida samtidigt, då de två går lite offside i sin hage går det inte att lämna en där. Hur som så jobbade jag och Mary mest med volter, ställning och sånt. Lite mjukgörande. Inte ett dugg jobbigt, bara det att hon måste protestera lite. Bara för sakens skull. Vi galoppade lite och på sluttampen blev den både lugnare och mjukare, bra där! Energin var dock inte slut där heller. Vi avslutade med skritt runt gården.

Vilodagen skjuts fram till söndag. Vilket innebär 5 dagars arbete, vila och sedan 5 dagar till, om hon håller energin uppe, så får hon nästa vila på lördagen när jag ska åka bort. Det är planen.

Idag har det vart löpande band på löshoppning. 7 hästar tror jag vi betade av. Mary var sist ut och gjorde ett bra jobb. Evelina kom med lite råd för att hjälpa henne lite med tekniken. Hon hoppar ju annars mest på fart. Jättefint hoppade hon. Tror vi tog upp till 90 cm. Mary hade jättekul (klart som sjutton när hon får galoppera fort) och det är huvudsaken.

Ovido - Quiz & Flashcards