emmeny

Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Emelie - 11 augusti 2013 23:46

Det har vart lite si och så med rapporteringen av vardagslivet i Ekeby de senaste dagarna.

Men ja, vad kan man säga?

Michaela och Oscar kom hit och fikade med oss i onsdags. Vi satt ute och åt lite mellanmål och matade gammeltuppen Ture.
I fredags åkte vi till sura en sväng. Kvällsfika hos mor och far. Jag fick en maskin!! En sån där mackapär. Ja den har säkert någon fancy namn som jag inte kommer på nu.
Igår var J chaufför vilken gjorde att han var borta mellan tre på eftermiddagen och tre på morgonen. Jag roade mig med att titta på TVÅ dåliga filmer och att läsa 250 sidor i min bok.

Ja mer än så är det väl inte att rapportera. Idag kom mamma och pappa och fikade. Jag glömde min plånbok där i fredags och det är rätt tomt utan den. Annars har jag försökt förbereda för morgondagens seminarium. Håller tummarna för att tekniken vill samarbeta.

Av Emelie - 11 augusti 2013 15:07

Just nu sitter jag och försöker lösa det praktiska för att få komma ut och tävla. Jag har mailat till distriket för att få mitt Gröna kort noterat i TDB, jag har mailat till ridsportförbundet med kopior på passet och jag har mailat klubben och meddelat att jag kommer lösa medlemsavgift under morgondagen. Nu kan jag bara vänta. Vänta på att det gröna kortet ska bli registrerat, samt medlemsavgiften, så jag kan lösa licens och vänta på att passet ska bli godkänt så Mary kan få en licens. Det är mycket med det jordiska för att det ska bli någon tävling.


Igår tänkte jag mig ett lugnt pass, liksom bara känna av lite, eftersom hon gått så många dagar. Istället vart det galopparbete med fokus på tempot. Det gick bra, alldeles strålande faktiskt. Men sedan blev hon förbannad, oklart över vad. Jag tror det var att jag tyckte vi skulle göra en halt. Men det gick iaf över lika fort. Som tur var. 


Idag får hon vilodag, men vi ska jobba lite från marken iaf eftersom inkallningen inte fungerade i fredags. 

Ovido - Quiz & Flashcards