emmeny

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Emelie - 21 augusti 2013 22:59

Mary och jag tog oss en genomgång av båda dressyrprogrammen idag. Jag värmde upp med ordentlig galopp i båda varv. Efter det var hon givetvis laddad som en kanonkula men det gick bra ändå. Poängen med det hela var mest att se om jag mindes dem. Och det gjorde jag.

Mary vill ju såklart inte riktigt bryta av från galoppen, i synnerhet inte från mellangalopp till trav. Det är inte kul. Så vi får jobba lite på övergångarna där. Förutom det så tycker jag det går rätt bra, hon lyssnar bättre nu och finner sig i mitt val av gångart.

Imorgon tror jag att vi släpper banan lite och ger oss ut på äventyr. Förhoppningsvis är vädret okej för det.

Av Emelie - 21 augusti 2013 22:48

Igår kan man säga var en ingenting-dag. Jag bara var. Läste i min bok och flöt runt. Iof hade jag utsläpp och lunchen på förmiddagen men det var ju snabbt avklarat.

Denna dag har vart desto mer innehållsrik. Förvisso tog jag en bautalång sovmorgon, men eftermiddagen har var bra. Jag åkte till Michaela strax efter lunch för att passa Oscar när hon var till frisören. Han sov när jag kom men när han vaknat fick han lite lunch och sedan byggde vi duplo. Eller, rättare sagt, jag byggde och han plockade bort.


När Michaela kom tillbaka fikade vi och mätte skivor.


Vart kvar där till fem eller så. Då åkte jag hem, bytte om och gjorde stallet.

Ovido - Quiz & Flashcards