emmeny

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Emelie - 6 augusti 2013 23:04

Imorse startade jag tidigt i stallet. Tog ut alla hästar och sedan mockade jag lite grann. Det var perfekt hästväder idag- inte supervarmt, det blåste lite och inga flygfän. Framåt lunch gick jag in och gick tillbaka ut framåt eftermiddagen.

Gjorde i ordning Mary och blev tillfrågad om jag ville hoppa lite. Det kändes som en bra idé. Men nu är ju Mary som hon är, och när man ställer ett hinder framför henne blir hon så att säga väldigt nöjd. Så nöjd att hon glömmer människan som sitter på. Eftersom det var ett annat ekipage med i paddocken som dessutom skulle göra lite mer kontrollerade övningar så vart det lite som det vart. Men vi hoppade ett par språng och sedan gick vi över till dressyr. Det var det där med att kräva istället för att be, ni vet.

För lagomt tills jag gav upp hoppandet hade Mary fått upp ångan. Så jag kämpande en stund med att få henne där jag ville. Och faktiskt så var hon enormt fin till slut. Duktig tjej.

Jag travade av och tog en skritt runt gården. Det är lyx att kunna rida förbi sitt hem.


Fick beröm för att Mary såg så fin ut också. Jättekul att höra :-)

Ovido - Quiz & Flashcards