emmeny

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Emelie - 4 augusti 2013 23:57

Idag har jag haft århundradets träningsvärk i baksidan av låren. Sånt man kan drabbas av när man rensar ogräs. Min rörelseförmåga var något begränsad där på morgonkvisten.

Jag slutförde iaf min skoluppgift och tror att den vart rätt så bra.

På eftermiddagen hämtade jag min syster så hon fick komma ut och se sig om i vida världen. Vi drack kaffe och saft och beundrade grusplanen framför huset. Sedan tyckte hon att hon skulle bjuda på pizza. Så vi hämtade lite sådant från Skeppet.

Sedan fick min syster glatt vara förste filmare när jag tränade för Rebecca. Mer om det senare :-)



Robbie var glad att min syster kom så han hade nån att hänga med.

Jag körde hem henne här på kvällningen och har sedan dess mest pustat ut.

Av Emelie - 4 augusti 2013 14:52

Det där med att somna ovaggat visade sig vara en lögn. Jag slumrade ytterst ytligt. Vaknade till om och om igen. Halv tre var jag klarvaken och svettig. Drog av mig skjortan jag sov i men det hjälpte föga. Öppnade fönstret, men det hjälpte inte heller. Sedan vaknade J och gick upp på toa. Då öppnade jag fönstret på vid gavel och satte mig där. När han kom tillbaka startade han Acn så det äntligen vart lite svalare.

Ungefär fyra somnade jag nog. Vaknade igen vid halv nio. Lyxigt.

Av Emelie - 4 augusti 2013 00:45

Idag.. Vart inte som planerat. Tog sovmorgon men kom igång snabbt trots värmen. Drack lite kaffe och åt lite frulle.

Fick sällskap vid bordet.


Tog tag i lite plugg. Imorgon blir det finslipning. Jag kom av mig, på grund av detta:


Svågern kom förbi med grävskopan för att gräva bort de gamla rabatterna. Så det roade vi oss med under eftermiddagen.


Traktorn fick användas för att gräva ur lite jord och skopa i grus.

Numer är det fint med grus hela vägen fram till huset med en grusgång som leder till uteplatsen.


Mycket nöjd med dagens arbete. Tyvärr hade jag ingen före bild på telefonen.

När vi slitit ut oss där i hettan gick jag ut och gjorde stallet. Mary hade kommit in tidigare så jag släppte ut henne en liten stund. När alla var färdiga med stallsysslorna och grusgångsrensning, grillade vi lite korv.

Framåt senkvällen började det åska. Dock på håll men det var fantastiska blixtar. Satt och tittade på dem under mer än en timme. Kom på att jag skulle försöka fota, men då hade det mesta redan dragit förbi. Därför blev det lite halvdant.


Lite si så där kan man säga. Nu ska jag hoppa i kojs. Lär somna ovaggat. :-) imorgon blir det två ridpass och plugg.

Ovido - Quiz & Flashcards