emmeny

Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av Emelie - 5 augusti 2013 23:23

Dagen har, förutom stall, bjudit på följande;

Pluggeri pluggera.
Stjärnan Emelie hade visst förträngt att hon har en tenta due next week. Nog för att jag hade börjat men sedan var det ju sååå långt fram i tiden. Nu är det inte långt fram i tiden så jag har lite att pyssla med kan man säga.

Shopping,
dvs den mindre roliga storhandlingen. Jättekul. Fick dock sällis av syster så jag plockade upp henne och mötte upp J på Maxi. Det gick faktiskt ganska smidigt.

Leverans!
Fast inte riktigt. Mina efterlängtade ridbyxor har anlänt men inte hem till mig utan ligger i väntan på instruktioner kvar på terminalen. Snacka om omständliga rutiner. Jag får ringa imorgon. Vill ha nu! (Helst för två veckor sedan..)

Men ja, inte så mycket att klaga på. Ligger nu på -11 kg trots ökad muskelmassa. Magen är i fas just nu. Vi har bestämt oss för ny bil, på riktigt. Dock lite dyrare än tänkt men bättre. Så jag får börja spana på allvar nu.

Och Rebecca, om du läser så ha absolut INTE dåligt samvete för det jag skrev i förra inlägget :-)

Av Emelie - 5 augusti 2013 23:07

Idag hade jag Rebeccas hästar så jag gick ut och mockade åt dem och Mary. Framåt kvällen gick jag ut och packade mat och packade då åt Arkitekt och Myrra också. Tanken var att jag skulle rida efter att jag fått mat, men jag tror mina muskler behöver vila lite. Låren klarar nog ett ridpass men jag tror att jag slitit på lite för hårt med mina biceps. Jag har ju haft lite semester från stallarbetet under sommaren och nu har jag kört igång igen. Envis som jag är tar jag ju inte en hästs påsar åt gången, utan minst två. Nu får det bli låg intensiv träning ett tag. ;-) Max fyra påsar per vända, tills jag är back in shape så att säga.


Dagens mysigaste ögonblick hade Mary och Leffe i hagen. Efter nästan ett och ett halvt år tillsammans har Mary kommit på att man kan klia varann.

Av Emelie - 5 augusti 2013 00:09

Idag var det Kashi-dag och dagen till ära skulle vi få lite coachning av Rebecca. Som tur var kunde min syster även filma så jag kunde betrakta och begrunda.

Från själva passet tar jag med nog massor givetvis. Men mest följande; att våga kräva istället för att bara be. Mer träning och jäklar anamma så får jag nog till det.

Bild från de 30 min film jag tittat igenom :-)

Videorna var väldigt intressanta att se. Även där tar jag med en del och främst vad jag gör med mina ytterskänklar, Hallå? Jobba vidare där! Det brister lite i fokus och i koordinationen ibland också.

Annars är jag nöjd med passet. Det går framåt kan vi säga :-)

Ovido - Quiz & Flashcards