emmeny

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2013

Farm life

Av Emelie - 25 augusti 2013 22:50

I dagarna fyra har jag ansvarat för 6 hästar, fyra stallpass, en flock höns och en kräftskiva. Nu är jag lite mör, kan man säga.

Vad gäller hästarna har det gått smidigt. I fredags fick jag hjälp. Michaela och Oscar kom ut och gosade lite med Mary och hjälpte till att mocka.


Framåt eftermiddagen kom min syster och systerdotter ut. Tara vart lite ridsugen och eftersom jag skulle rida Kashi passade det ju bra. Vi höll oss i ridhuset och när det var dags för avskrittning fick syster kliva upp. Hon hade inget val! Hon har knappt ridit alls men var riktigt duktig.


Ett stort äventyr under dessa dagar har vart kläckning av kycklingar. Nio ägg ruvade hönan på och kläckningen startade i torsdags. Under fredagsmorgonen flyttade jag dom till sin lilla hörna, då hade fyra små kläckts. Ikväll var de fem. Två små klarade sig inte, sånt är tråkigt men så fungerar ju naturen.


Igår hade vi kräftskiva i Ekeby för familjen. J, som inte är något fan av sjölevande varelser, höll sig på avstånd. Vi andra hade trevligt dock.


Kvällen blev relativt lugn och tidig.

Idag har jag läst ut den sista boken i serien. Trodde jag. Efter att ha läst sista sidan tänkte jag, vad i helskotta ska detta betyda?! Efter lite efterforskning visade det sig att det 8:e boken är på gång, och släpps (på engelska) i mars. Frågan är om jag orkar vänta eller hugger den direkt? En annan rolig upptäckt var att de i september börjar inspelningen av en tv-serie baserad på boken. SPÄNNANDE!

Nu ska jag ta och sova. Det har vart full rulle hela dagen (för att inte tala om igår) så jag är lite trött. Jag och J gjorde stan imorse; Rocklunda marknaden, Erikslund osv. Så nu, sova!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 april 2014 23:47


..bokstavligt talat. Efter en hel veckas vila var det idag dags att hoppa upp igen och se hur damen tog det hela. Som en kanonkula visade det sig. Ruskigt mycket energi, lika mycket humör och en svettig och alldeles matt ryttare tio minuter senare. K...

Av Emelie - 17 april 2014 23:40


Dagen har spenderats med Veronica. Hon skulle till stan så vi möttes upp och åt lunch, sen kikade vi på diverse saker. Vi stannade även förbi biltvätten. Inte för att min bil blev så mycket renare (gör om, gör rätt) - den blev dessutom täckt med ...

Av Emelie - 17 april 2014 23:35

Nu är den här; lösviktsgodis-ätar-helgen. Jag har ätit. Tillräckligt. Punkt. Köpte med ett påskägg till J när jag var och handlade, och köpte med lite till helgen i övrigt. Ur den påsen har jag nallat. Blä säger jag nu. Resten av påsen får barnen äta...

Av Emelie - 16 april 2014 23:10


På förmiddagen tog vi oss en promenad, Andersson och jag. Denna gång hade jag lärt av gårdagens hopp och studs som ledde till vissa akuta utfall i gröngräset. Således; grimma av -träns på! Vi gick inte så långt bara upp i skogsbacken och vände. H...

Av Emelie - 16 april 2014 09:21

I söndags eftermiddag när jag skulle borsta den lilla damen var hon halt. Väldigt halt på höger fram. Den plötsliga uppkommen och reaktionen tydde ju i allra högsta grad på hovböld. I måndags var hon fortfarande halt så då fick hon vara inne och fick...

Ovido - Quiz & Flashcards