emmeny

Alla inlägg under juli 2013

Av Emelie - 3 juli 2013 11:13

Resan gick bra, J och jag åkte e4an medan de andra åkte inlandet. Vi tog det ganska lugnt, och var framme på ganska exakt 6 timmar. Dock så tog vi lite av en omväg men fram kom vi.

Här är det som vanligt. Världens bästa plats! Vyerna tar andan ur mig och all stress försvinner.

Gårdagskvällen blev lugn. Vi åkte till Ica och handlade, sedan hem och åt. Först korv sedan lite räkor och vin. Faktiskt har vi mottagning här så man är inte helt lost.

Idag vart det en liten sovmorgon, sedan tog jag en kort men intensiv joggtur. Så skönt! Vi är lite oense om hur dagen ska spenderas men kanske att det blir Sundsvall.

Av Emelie - 2 juli 2013 11:22

Nu sitter jag här i köket och väntar på att J ska anlända med frulle. Allt är packat och klart så när frukosten är intagen är det dags för avfärd.

Av Emelie - 1 juli 2013 18:58

Välkommen underbara juli, dig har jag längtar efter! 

 


Jag har spenderat denna dag med att beta av det mesta plugget för veckan så att jag kan släppa det när vi väl lämnat kommunen. För imorgon bär det av, till mitt lilla Norrlandshus. Vädret verkar lovande, det var ju inte helt okej förra året  men några solglimtar fick vi ju då med. Hemfärden sker sedan på fredag, så att vi kommer hem till PowerMeet. J ska visst köra på lördagen så vi får väl se vad jag hittar på. Men det är då! Nu fokuserar jag på nuet. 

 

Jag har nyss instruerat Rebecca som ska ta hand om alla lurviga varelser jag besitter. Det är ju inget större problem med vare sig häst eller katter. Jag har skrivit upp ett gäng alternativa telefonnummer också, eftersom Telenor har radioskugga där vi befinner oss. Vi må ha bra mobiltäckning i detta land, men vissa ställen är left behind, så är det bara. 

 

J är borta och bygger nu, så vi får väl se vad klockan blir när han kommer hem. Jag ska ta och börja packa lite. Det blir en del som ska med, trots att det bara är ett par dagar. Märkligt, men man måste vara beredd på allt.   

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards