emmeny

Alla inlägg under juni 2011

Av Emelie - 16 juni 2011 19:27

Fick ett mejl från Salles ägare idag. Jag blev så himla glad! De har ju haft det lite kämpigt, men det verkade vara okej nu.  Vår lilla bebis. De hade iaf lite nyheter att dela med sig. Härligt att höra ifrån dem var det iaf.


Annars rullar dagen på som vanligt, utan att jag gör så mycket. Det är lika bra att vila när jag ändå inte är så pigg. Ska man ändå jobba hela helgen så.

Av Emelie - 16 juni 2011 16:28

Just nu sitter jag i sängen med datorn i sängen. Jag och Tom hjälper Harry med facebook som han nyss har skaffat sig. På tiden tyckte vi. 


Har tvättat lite grann när J åkte så jag ska hänga den strax, och slänga in en ny maskin. Är oerhört seg idag. Jag är verkligen inte van att gå upp så tidigt. Men det funkar ju haha. 


Jag ska väl ta lite middag strax. Min fina gryta som jag gjorde igår med nötkött, paprika, champinjoner och broccoli. Tyvärr är den inte så fin att titta på, då broccolin har blivit i stort sett puréad. Men god var den. Hjärtat fick en annan version då han inte äter något av det som var i grytan förutom köttet. 

Av Emelie - 15 juni 2011 23:18

Jag är då inte van att jobba, haha. Och definitivt inte med de tidiga mornarna. Men det har gått bra, det är så grymt kul och jag har verkligen saknat det. 


Igår hämtade jag TJ efter jobbet och vi for till the hood för lite gameplay. Stackarn blev kastad i hetluften direkt, men jag tyckte det var en bra strategi. På så vis fick jag se hennes förkunskaper. Hon fick sedan köra lite combattraining medan jag & mr Jones mosade zombies. Efter det körde vi lite privat med grabbarna, massa skratt så jag hoppas TJ hade lika kul som vi.


Idag vart det jobb till ett, och sedan åkte jag hem och däckade. Imorgon är det ledig dag så då kommer väl en utförligare rapport om inte så mycket.

Av Emelie - 13 juni 2011 22:54

jag har valt att stanna uppe tills hjärtat kommer hem. För det första är jag alldeles för i farten efter att ha jobbat kväll för att kunna sova, för det andra har jag inte ätit sedan vår sena frukost (och hjärtat tar med sig McDonalds tror jag) och för det tredje så vill jag krama karln innan jag somnar. 


Jobbet har gått bra, efter nån timme var det som jag aldrig vart borta. Trots att det gått 2 år sedan sist. =) Nu är jag dock jäääkligt trött i fötterna, är inte van att stå och gå en hel dag. Har verkligen inte suttit sedan dagpersonalen gick hem vid fyra. Ovanan känns.


Nu hoppas jag maken anländer snart. Min mage vråålar!

Av Emelie - 13 juni 2011 10:22

Igår beslutade jag mig redan tidigt att inte göra ett dugg. Det var söndag och dessutom min sista sommarlovsdag på några veckor. Så dagen spenderades med cod mest. Hjärtat var också med. Hann nästan till lvl 38 igår, vilket hade inneburit att jag fått tillbaka mitt favovapen. Men kom iaf halvvägs på 37. Sista matcherna spelade jag med Johnny och Lee. Jag pratade såklart engelska med Lee. Men av någon märklig svarade jag även på engelska när Johnny sade något. Mycket märkligt =)


Mot kvällningen åkte jag ut till Michaela. Där var hennes mor på besök, så inte mindre än tre glada hundar kom farande, väldigt myssugna hundar ska tilläggas. Vi pratade lite och hade oss i köket, jag blev bjuden på glass och kaffe. Efter en stund där i mysigheten for jag ut till busan.


När jag kom hem hade min konsoll blivit ockuperad av mr R. J satt i vardagsrummet han. Vi spelade lite bc2 ihop, jag o R sedan. Jag var grrrym. ;-)



Idag är det första jobbdagen. Jag börjar om två och en halv. Ska bli riktigt kul faktiskt, men jag måste erkänna att jag har lite ångest för hur jag ska lyckas kliva upp imorrn när jag måste vakna innan 6. Det lyckas säkert, men det vore ju bra om jag inte väckte J under tiden haha. Han och jag kommer knappt se varann fram tills onsdag kväll. Han sover när jag åker och jag lär (bör) sova när han kommer hem.

Av Emelie - 11 juni 2011 23:59

Nu är lördagen till ända. Tog slut för nån minut sedan. 


Åskan slog ut strömmen i hallsta. Lite mer än en halvtimme var den borta. Rätt häftigt ändå att vi är så utsatta trots att det är ett så modernt samhälle. Häftigt, och lite otäckt. När strömmen väl kom tillbaka hade vi problem med routern. Så J hade fullt upp med problemlösning. Jag och Robbie vilade istället.


Framåt kvällningen åt vi lite sedan åkte jag ut till stallet. Där stod hästen i princip färdig. Michaela hade hämtat och borstat. Jag passade på att klappa mage också. =) När jag sedan sadlat och suttit upp åkte Michaela hem till sig och jag och Mary körde rally i paddocken. Nja inte riktigt men nästan. Fast hon var rätt duktig ändå. Både hon och jag var svettiga när vi var klara.


Åkte hem och såg polisen utanför C-porten. Så jag satt kvar i bilen, kom alldeles av mig liksom Hahaha. När jag sedan gick till vår port var det nån i granntrappen som ropade Ursäkta genom fönstret. När jag vänder mig dit säger karl; Du är så vacker. Jag skrattade och gick in, men ja.. det var ju trevligt. Är ju inte varje dag man får höra sådant från främlingar. 


Nu ska jag ta och sova lite. Undrar hur det ska gå nästa vecka när jag måste upp innan kl 6. Haha, spännande tider.

Av Emelie - 11 juni 2011 15:15

Jag mår bra idag:) just nu ligger jag i soffan och lyssnar på åskan, som jag har längtat. Min lille katt satt en bra stund på balkongen och tittade. Brydde sig inte att han blev blöt. Lille krigaren. Annars håller jag på med tvätt idag. Och så lite gaming såklart. :)

Av Emelie - 11 juni 2011 00:35


Vi hade diskuterat lite fram och tillbaka hur vi skulle göra, då J slutade 12 idag. Systerdottern skulle springa ut 11.20, sedan tar det ju några timmar innan de är hemma igen efter allt tjohej. Eftersom det är lite tajt med parkering hos dem kändes det onödigt att åka två bilar, därför åkte jag inte och tittade när de sprang ut. 


Eftermiddagen därute gick så fort. Var kvar tills klockan var närmare tio. Helt ljuvligt väder, även om det var lite väl hett när vi kom. Massa god mat bjöds det på, och fika såklart. Jag lyckades såklart spilla på min vita klänning, men allt annat hade ju vart otänkbart. Haha. Jag hinkade säkert i min en flaska vin alldeles själv. Men, jag var ju varm och törstig. Var lite lullig ett tag men det gick över.


   Systerdotter och mostern.


Vapendragare =P


Nu ska jag hoppa i säng. Imorrn väntar en massa skoj (om jag inte är bakis)

Ovido - Quiz & Flashcards