emmeny

Alla inlägg under juni 2011

Av Emelie - 6 juni 2011 01:05

Eftermiddagen har flutit på som vanligt, fixade lite mat och sedan spelades det en del. Har fortfarande inte provat gratisspelen vi fick från Sony. Man fick välja två av fem spel, så jag laddade ner Dead Nation och inFamous. Får se om de är bra, J har spelat lite Dead Nation och gillar det.  Annars på spelfronten idag, CoD:Bo. Gick väl hyfsat till en början, sedan katastrofalt. Avslutade spelandet ikväll med lite BC2. Rätt skoj. 


Jag var ute i stallet en sväng nu ikväll och tvättade av busan lite. Hon är äten nu. Usch för flugor och broms. I natt skulle de iaf vara inne, eftersom det vankas tävling för Orry imorrn. Bra att Mary får vara inne med kände jag. 


Nu väntas sängen, måste vända tillbaka dygnet snart. Det börjar ju dra ihop sig för jobb.

Av Emelie - 5 juni 2011 17:03

Har spenderat en stund med memmel idag, det var inte igår. Blir alldeles för sällan nu för tiden. Vi åkte ut till Borgåsund och fikade och njöt av solskenet. Mycket härligt. Vi satte oss på bryggan en stund och doppade tårna, det var ruskigt kallt dock.


Vi åkte hem till henne så hon fick byta om. Det visade sig att hon har ett helt dressingroom. Jag blev så avundssjuk. Riktigt fint! Åkte till mig och bytte om också, sedan for vi ut till stallet en sväng. Ska åka ut senare med och pyssla om damen lite. 


Nu är jag hemma igen, ska sätta igång en maskin med tvätt och sedan fixa lite disk tror jag.

Av Emelie - 5 juni 2011 01:18

Vi hamnade hos syster innan vi kom hem, hann med en kaffe där också. Mamma kom också dit. När vi satt där ute drog mörka moln fram och det såg onekligen ut att bli ett väldigt oväder. Men något sånt har inte kommit än iaf. Nu är det natt och dags att hitta kudden:)

Av Emelie - 4 juni 2011 16:35

Gårdagen var trevlig, lite öl och snack så där är inte fel. Idag vaknade jag av att maken väckte mig samtidigt som det krafsade på sovrumsdörren. Robbie blev insläppt och maken for iväg och handlade frukosten. Johnny sov som en stock trots att jag skramlade i köket och katterna körde race.När hjärtat kom tillbaka fixades det en stadig frukost. Massa gott. Vi degade i soffan en stund innan vi for till staden. Vi är kvar hos Johnny än, vi har köpt lite fika som vi ska mumsa i oss strax.Ikväll ska jag och Mary busa lite tänkte jag. Får se vad vi hittar på för något.

Av Emelie - 3 juni 2011 21:34

Fredag idag, fast mer som lördag. Klämdagar är bra, bara att inse. Somnade jädrans sent igår, klockan var väl si så där halv fyra. Vaknade imorse av något, antar att det var Js mobil som ringde. Bestämdes träff med Johnny i stan efter att vi ätit frukost.


Vi åkte till Erikslund och Djurmagazinet. Skulle hjälpa Johnny att välja mat till kissen men kom därifrån med en klätterställning till våra pojkar också. =) Grabbarna blev så nöjda. Den gamla fick Johnnys katt. 


Vi har ätit hamburgare och just nu suger vi i oss lite öl. Trevlig fredag på er!

Av Emelie - 3 juni 2011 01:40

     

 
Av Emelie - 3 juni 2011 01:26

Det vart en toppen torsdag idag. Lillsyster kom hit och vi packade iväg oss till Strömsholm. Fick dessutom sällskap av Camilla & Fanny. Det var lite oroligt väder en stund men det bättrade på sig som tur var. Solen tittade fram tom. Vi satt mest och tittade på hoppningen, hade gärna velat se lite av dressyren också men det blidde inte så. Vi kikade lite i mässtälten också och jag köpte två schabrak till Mary. Värsta billigt. Jag vet inte hur kvaliteten är förvisso, men den är ju inte så värst bra på hööks heller. 


Jag tog med syster ut till stallet sedan där vi kikade till busan i hagen. Hon hade fått hjälp att klä av sig flughuvan igen, men den låg inte så långt bort. =)


Åkte till sura sen och hann med en liten fika och lite hundträning innan hemfärd. Hemma hade maken städat och pysslat. Duktiga han=)


Kvällen har mest innehållit spel. Vart först lite cod sedan Bc2 och Robbin kom också. Han ägde som vanligt.



Av Emelie - 2 juni 2011 09:24

God morgon världen!


Gårdagen bjöd på.. inte så jätte mycket faktiskt. Jag sorterade lite papper, typ kvitton och bankpapper och så. Sedan spelade jag lite, både bc2 och Cod. Framåt kvällen åkte jag ut till stallet och svettades lite. Mary hade jätte mycket energi igår men det gick bra trots att hon hellre ville springa rakt fram än lyssna på mig. Tokan. 


Hemma vart det "lunch", sen mat igår med men var verkligen inte hungrig förrän jag kom från stallet vid nio. Kom dessutom hem samtidigt som maken, han fick sluta tidigare. Så det var ju perfekt. 


Kvällen flöt vidare med lite Cod först, sedan en storliga i Bc2. Grrrymt. 



Nu är det torsdag morgon och lillsyster är på väg hit. Vi ska till Strömsholm och titta lite. Hoppas vädret håller sig bara. Det ser ju lite molnigt ut. 


Hoppas ni andra får en bra dag =)

Ovido - Quiz & Flashcards